Koszyk

Twój koszyk jest pusty.

Dokonaj swoich pierwszych zakupów

Wszystko o jodze prenatalnej

W dzisiejszym wpisie Aneta - doświadczona instruktorka i miłośniczka jogi opisze Wam dlaczego warto ćwiczyć w ciąży i na czym w ogóle polega joga prenatalna. Pamiętaj, aby skonsultować każdą aktywność fizyczną w ciąży ze swoim lekarzem prowadzącym :)

Dlaczego warto ćwiczyć jogę prenatalną

Praktyka jogi w ciąży jest zawsze prowadzona z troską i miłością do nienarodzonego maleństwa oraz dbałością o zdrowie i dobre samopoczucie przyszłej mamy.

Joga prenatalna ma celu przede wszystkim przygotowanie do świadomego i aktywnego porodu naturalnego. Dzięki regularnej praktyce asan i pranajamy (oddechu) przebieg porodu jest łagodniejszy i sprawniejszy. Głębokie oddychanie łagodzi również niepokój i stres.

Joga prenatalna pozwoli Ci zachować zdrowe ciało podczas ciąży i fizycznie przygotować się do porodu (otwieranie i poszerzanie dna miednicy, uelastycznienie mięśni krocza i wnętrza ud, wzmocnienie kręgosłupa). Ponadto joga w ciąży jest formą samorozwoju kobiety - rozszerza świadomość, buduje jej więź z nienarodzonym jeszcze dzieckiem i uświadamia możliwość dokonywania wyborów myśli, interpretacji i działań, które bezpośrednio wpływają na kształtowanie osobowości dziecka w życiu płodowym, oraz które maja wpływ na przebieg porodu.

Jeżeli nigdy nie ćwiczyłaś jogi – nie martw się – ta metoda jest dla każdej z Was. Techniki są proste i łatwe do zastosowania. Możesz praktykować jogę od 12 tygodnia ciąży 3-4 razy w tygodniu, a najlepiej codziennie od 40 do 60 minut.

Aneta Dworska

Instruktorka jogi, założycielka www.malaikat-yoga.pl


Ania